WELCOME

Ahad, 26 Jun 2011

Memang la orang nak lawan pilihanraya pun..cuma suruh refree tu bagi BERSIH dulu..!!!


KUALA LUMPUR, 26 Jun — Dilihat sebagai nada yang semakin keras, Datuk Seri Najib Razak hari ini mencabar Pakatan Rakyat supaya berdepan dengan Barisan Nasional (BN) sebagai “anak jantan” dan bukan turun di jalan untuk mengadakan Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Pengerusi BN ini berkata, matlamat utama Himpunan Bersih 2.0 bukan mahu menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong, tetapi mahu menimbulkan huru-hara dalam negara.

“Pada pembangkang (Pakatan Rakyat) bila mereka melihat kita terus bergerak ditambah pula kemenangan pada pilihan raya kecil yang lalu dan pilihan raya negeri Sarawak, jadi bagaimana mereka mahu merampas momentum ini sebab momentum ini ada pada kita.

“Mereka buat kesimpulan untuk mendapatkan kuasa dengan mengadakan Himpunan Bersih 2.0, bukan untuk serahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong atau mahu sistem pilihan raya yang adil tapi nak buat huru-hara.

“Waktu pilihan raya, kalau anak jantan yang sebenar bila pilihan raya, bertandinglah . . . kalau berani, kalau bukan anak jantan buatlah di jalanan dan berdepan dengan undang-undang,” katanya ketika merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan Parti Progresif Penduduk di sini. -
TMI.
Yang pertama sekali, bila baca statement Najib ni, nampak macam tak berapa nak cerdik PM kita ni, tak pun penasihat dia jenis tak cerdik. Bila pulak BERSIH 2.0 nak buat huru-hara. Mat Sabu selalu sangat ulang. TG Hj Hadi pun dah banyak kali cakap. Takkan tak faham-faham.

Cuba dengar klip kat bawah ni, terang dan jelas.


Yang keduanya, jantan sangat ka Najib tu. Kalau ikut kata dia tu, memang dah terbukti parti-parti dalam Pakatan Rakyat memang dah sah JANTAN. Tak pernah culan untuk masuk pilihanraya. Tak kira tara mana tak adilnya SPR pun, bertanding tetap bertanding.

Yang tak jantannya Umno dan BN bukan PR. Kalau betul anak jantan, apa masalahnya untuk Umno sama-sama desak SPR terima tuntutan BERSIH tu. Biar kita lawan di padang yang sama rata.

Yang jelasnya, Umno takkan berani nak arahkan SPR 'si anjing Umno' tu terima tuntutan BERS✔H 2.0 pasai kalau semua tuntutan tu diterima dan dilaksanakan SPR, habih la peluang Umno BN nak terus memerintah dan mengaut segala harta negara untuk depa anak beranak suku sakat.

Kalau betul anak JANTAN, apa kata Najib selaku Presiden Umno turun sekali berdemo pada 9 Julai ni. Kalau setakat hantar PERKASA dengan Pemuda Umno ja, apa barang?

BERS✔H 2.0
Cenangau Daunkari

source:
http://cenangau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan