WELCOME


Ahad, 26 Jun 2011

Kedah Sejahtera 2008: Pencapaian Kita - Dato' Bashah dah Tershashul...

oleh Muhammad Sanusi Md Nor

Salam. Hari ni penerusi UMNO Kedah buka mulut... bila buka mulut ada-ada saja yang tershashul. Dia komen buku Kedah Sejahtera 2008: Pencapaian Kita. Katanya fakta2 tu satu pembohongan, hanya statement politik dan tiada bukti.

Sila kemuka bukti katanya. Lepas itu dia tershashul... PR tak laksana pun 82%, sekitar 50% saja... Aik! Mula2 dia kata bohong tanpa fakta, pastu kata pulak laksana 50%...yang mana satu ni Dato'. Tak baca lagi kot manifesto PAS 2008 dan buku tu??? kalau tak baca lagi, baca la dulu, baru komen.

Dato' ingat kerajaan negeri terbitkan buku tu ikut suka nak tulis saja ka? Dato' pernah baca ka Manifesto PAS 2008? Ramai pemimpin UMNO tersilap. Mereka sering merujuk Manifesto PAS Kedah ialah Negara Berkebajikan... termasuk bila mengemukakan soalan dalam sidang DUN. Inilah contoh2 wakil rakyat yang tidak cermat.

Negara Berkebajikan ialah manifesto PAS di peringkat Pusat. Kalau diberi kepercayaan memerintah Malaysia, maka PAS akan akan laksanakan Manifesto itu. maknanya, matlamat menubuhkan negara berkebajikan bukan baru bagi PAS...bukan baru sebut dalam ucapan dasar presiden di muktamar baru2 ni saja...sudah lama.

Manifesto PAS Kedah ialah Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua. Kita perincikan satu persatu pencapaiannya dalam buku kecil 44 halaman itu. Yang tercapai kita kata capai, yang sedang laksana kita kata sedang laksana, yang belum, kita kata belum. yang kita buat tapi tak ada dalam menifesto, pun kita tulis dengan terang.

Apa yang bohongnya! Rakyat bukan bodoh untuk menilai jika kita berbohong! Kalau nak bohong juga, baik kita kata sudah laksana 99.9% macam dalam skrip mahkamah kes video seks tu..Amacam Dato'?

admin - nah hangpa pon d/load dan baca mana tau hangpa pon boleh penin sama macam mat bashah tuuu....
KLIK GAMBAQ TUU..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan