WELCOME


Selasa, 7 Jun 2011

Aduhai FELDA.. awat lama sangat nak lulus nie..nak tunggu mati dulu kaa..???

Sanggup jual lembu peliharaan
KUALA NERANG - Seorang gadis 24 tahun yang menghidap penyakit kanser tulang perlu melakukan pembedahan tahun lalu, namun disebabkan masalah kewangan, pembedahan masih belum dilaksanakan sehingga kini.

Bapa kepada Adibah yang juga peneroka Felda Bukit Tembaga di sini, Md Isa Abdullah, 65, berkata, dia sudah memohon bantuan pada pihak pengurusan Felda kawasan itu bagi memastikan urusan pembedahan anaknya dapat dijalankan.

Menurutnya, mereka sekeluarga yang masih lagi menunggu jawapan daripada pihak berkenaan menyebabkan anaknya terpaksa menahan kesakitan hampir setahun.

"Adibah menghidap penyakit kanser tulang sejak 16 tahun yang lalu dan keadaan bertambah kritikal kira-kira setahun lalu dan sekarang dia tidak mampu berjalan disebabkan sakit berkenaan.

"Setiap hari saya sebak melihat keadaannya yang sering merintih dan menahan kesakitan," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di rumahnya.

Laporan perubatan yang dikeluarkan 15 Ogos 2010 dari Hospital Sultanah Bahiyah menyatakan bahawa anaknya mengalami penyakit Rheumatoid Arthritis sejak 15 tahun yang lalu dan menjalani rawatan dengan stereoid.

Kini Adibah menghadapi masalah Bilateral Hip Head Of Femur Avn dan perlu menjalani pembedahan untuk membolehkannya berjalan tanpa kesakitan seperti yang dialami sekarang.

Md Isa berkata, sebanyak RM18,700 dianggarkan kos untuk perubatan.

"Memang saya tidak mempunyai wang yang cukup tetapi akan berusaha untuk mencari dana kewangan walaupun terpaksa menjual beberapa ekor lembu yang dipelihara sekarang," katanya.

Tambahnya, anaknya menerima bantuan Jabatan Kebajikan Malaysia (JKM) sebanyak RM150 sebulan.

Kepada pihak yang sudi membantu boleh menghubungi Md Isa di talian 012-4154330.[sinarharian]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan