WELCOME


Ahad, 18 Julai 2010

Takbir slogan orang ISLAM

"Assalamualaikum,,..

Siapa hardcode PAS? kenapa hardcore PAS suka bertakbir ALLAHUAKBAR? Kepada orang orang yang cetek agama tetapi perasan mereka lebih pandai dari hardcore PAS menyangka laungan takbir tu hanyalah satu sendaan yang terbit hasil dari ketaksuban kepada pemimpin.

Tetapi sedarkah mereka bahawa takbir ini sudah menjadi budaya orang Islam sejak perang Badar lagi? sedarkah mereka bahawa takbir ini diajarkan oleh baginda Rasullulah kepada umat baginda sebagai tanda mengharap pertolongan ALLAH dan menyatakan kesyukuran atas kemenangan yang diberikan ALLAH? Tahukah mereka bahawa memperlekehkan takbir hasil didikan orentalis yang mereka lalui tidak akan membantu mereka walaupun hebat mana sekalipun pencapaian materialistik mereka?

Hardcore PAS adalah orang orang yang betul betul yakin dengan panduan dan petunjuk Islam yang dibawa oleh baginda rasullulah dan mereka benar benar komited untuk menuruti segala perintah dan meninggalkan larangan baik yang wajib atau yang sunat yakni sesuatu yang dianjurkan Islam.

Antara yang dianjurkan ialah bertakbir ketika menyambut berita gembira dan ketika berperang sebagai tanda harapan dan kesyukuran kepada ALLAH.Bertakbir juga disunatkan pada dua hari raya malah diwajibkan dalam takbir pertama solat.

Dengan kata lain, takbir adalah slogan orang Islam yang tidak harus ditinggalkan.Tanpa takbir tindak tanduk orang Islam tidak akan terpandu dengan panduan Islam dan tanpa takbir orang Islam akan hilang identiti mereka.

Lebih penting, takbir bakal mendekatkan orang Islam dengan pertolongan ALLAH yang mana sekiranya pertolongan ALLAH itu sampai, tidak ada otak yang paling tinggi IQnya mampu menjelaskan bagaimana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan