WELCOME

Selasa, 20 Julai 2010

Saranan Tuk Guru : Islam hak milik semua bangsa

Firman Allah di dalam Al-Quran “ Sesungguhnya Allah menciptakan kamu dikalangan manusia bersuku-suku, berpuak-puak, berbangsa-bangsa dikalangan laki-laki dan perempuan agar kamu saling mengenali..”

Berita hari ini cukup menarik untuk dibaca dan kita renung bersama apa yang disarankan oleh TG Nik Aziz. Saya menyokong penuh hatta Perdana Menteri jika bukan bangsa Melayu pun saya tidak kisah sebab bumi ini milik Allah bukan milik Melayu. Sebab Melayu hanya bangsa yang diciptakan oleh Allah sama seperti Cina dan India. Jika PM Cina atau India apa salahnya asalkan dia Islam yang baik. Buat apa Melayu kalau Islam atas nama atau warisan tapi jahat macam iblis.

Yang mulia bukan bangsa tapi yang bertakwa dan beramal soleh yang dipandang oleh Allah S.W.T. Saya sangat pelik sesetengah orang ULTRA umno terlalu sinis dengan bangsa lain sambil dengan hujah “dungu” diberikan “......habihlah melayu kalau bangsa lain naik....” sambil diselitkan peristiwa 13 mei. Namun saya sebagai anak muda millennium takkan nak termakan hasutan ala 50an tu. Sebab inilah orang Cina atau India bukan Islam takut nak bersama Islam sebab sikap kita orang Melayu Islam yang prejudis dengan mereka. Sebab orang Melayu tak tunjuk apa yang diajar dalam Al-Quran dan Hadis. Kita banyak ikut Nafsu dan dendam. 50 tahun lebih merdeka kalau umno kata perjuangkan Islam saya yakin 80%-90% rakyat Malaysia dah beragama Islam. Tapi……..malas nak sebut dah.

Saya nasihatkan jangan kita ikut melayu kalau nak selamat dunia akhirat, tapi kita kena ikut Islam kalau nak selamat. Kadang-kadang saya malu mengaku melayu sebab antaranya “JUARA PUSAT SERENTI………MELAYU”. Hasil didikan umno selama ini. Oleh itu cukup-cukuplah. Umno tak perlu pujuk PAS nak bersatu sebab Melayu dan Islam sebab takda apa yang manfaat umno buat selama ni untuk memartabatkan Islam. Setakat alasan buat Masjid kat England ada masjid, USA ada masjid. Sudah-sudahlah tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan