WELCOME


Isnin, 29 Ogos 2011

Tahukah ANDA siapa sebenarnya BARUA BRITISH???

Sebelum ada yang hendak menuduh Tulang Besi ni pro komunis, biar Tulang Besi ingatkan arwah Datuk Tulang Besi adalah bekas asykar yang berjuang menentang komunis sewaktu darurat sebelum Merdeka dahulu. Kalau siapa ke Kampung Astana Raja dan tanya orang2 tua disana, mesti mereka pernah dengar nama "Dolah Komando".

Keduanya, Tulang Besi MENYOKONG PENUH 100% kenyataan Abang Mat. Ramai orang Melayu telah dibutakan sejarah, tak tahu beza pejuang kemerdekaan dgn pejuang British.

Sememangnya yang memimpin serangan ke atas Bukit Kepong itu bernama Mohammed Indera. Serangan ke atas Bukit Kepong adalah sebahagian dari usaha mereka mahu menghalau British dari Tanah. Kesah tersebut boleh dibaca di sini.

Yang mempertahankan Balai Polis Bukit Kepong adalah pegawai2 polis yang berkhidmat untuk kerajaan British, bukannya berkhidmat untuk kerajaan Melayu ataupun Malaysia.

UMNO BARUA BRITISH TAK PERNAH LAWAN BRITISH

UMNO pula dipimpin oleh pegawai2 British yang hidup mereka lebih British dari British sendiri.

Orang2 seperti Dato' Onn dan Tunku abdul Rahman hidup mereka dibiayai oleh gaji yang dibayar oleh British. Tunku tidak pernah walau satu hari dalam hidup beliau menentang British. Begitu juga pemimpin2 UMNO yang lain: Kapten Hussein Onn, Syed Jaafar Alba, Syed Nasir, Tun Dr Ismail, Tun Abdul Razak dsbnya.

SEMUA PIMPINAN UMNO pada masa sebelum merdeka hidup mewah dibiayai British, setiap hari berpakaian seperti British, pergi ke pejabat di dalam kereta yang dipandu supir serta makan dan minum seperti orang putih.

Maka, tak hairanlah apabila British mahu memurtadkan Natrah, pemimpin2 UMNO ini senyap sunyi dan duduk di dalam pejabat2 mereka tidak menggerakkan walau satu jari pun untuk menghalang murtadnya Natrah.

Yang bangun menentang British pada masa itu, adalah Dr Burhanuddin Helmi serta Karim Ghani yang telah memimpin demonstrasi Natrah di tengah2 bandar Singapura. Rusuhan itu telah menyebabkan kerugian berjuta kepada British.

Maka, tak perlulah UMNO nak marah dgn Mat SAbu. Lebih baik pemimpin2 UMNO mengaku yang mereka adalah barua British dan mereka tidak pernah bangun menentang British sepanjang sejarah UMNO ditubuhkan.

Syabas Abang Mat kerana mendedahkan siapa sebenar pejuang kemerdekaan dan siapa sebenarnya pengkhianat.

Tulang Besi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan